ХУДОЖНЄ КІНО ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ДЕКОНФЛІКТИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА


DOI: https://doi.org/10.17721/2520-2626/2020.27.1

Nina Averianova

Анотація


Авторка статті показує, що конфлікти привертають до себе увагу представників різноманітних галузей знання (філософії, соціології, конфліктології, психології, історії, політології, правознавства, військової науки, культурології, мистецтва, етнології, педагогіки тощо), зокрема, з метою розробки оптимальних способів їх вирішення на тих чи інших рівнях розгортання конфліктного протистояння різних сторін. Підкреслює, що конфлікт потрібно розглядати як один з видів соціальної взаємодії, учасниками якої можуть бути окремі індивіди, людські угруповання, організації, установи, суспільства, країни, держави тощо. Явища конфліктів, починаючи з давніх часів і до сьогодення, в різних художньо-образних формах відображають дійсність певної епохи та особливості історичного часу. Художнє осмислення явищ конфліктів доповнює, посилює та полегшує науковий аналіз проблем виникнення конфліктів і динаміки їхнього перебігу. Аналізує причини того, що, оскільки кіно є одним з найпопулярніших видів мистецтва сучасності, об'єднуючим творчість і виробництво, то саме кіно можна активно задіяти у процеси деконфліктизації українського суспільства. Вказує на специфіку художнього кіно: воно впливає на глибинні пласти психіки, торкається всіх струн душі людини та водночас відображає актуальні проблеми сучасності; змушує глядача ідентифікувати себе з героями фільму і активно включати їхні ідеали, принципи, спосіб поведінки і мислення у своє реальне життя.
Робить висновок, що кіно, зважаючи на його тематику і сюжет, відіграє значну роль у формуванні як агресивної, так і миролюбної поведінки людей, тобто воно може сприяти або підвищенню рівня конфліктних ситуацій у соціумі, або їхній нівеляції. Доводить, що для зниження рівня конфліктності у соціумі варто зменшити кількість фільмів, що містять відверті покази насильства, криваві сцени та масштабні плани терору; необхідно збільшувати кількість якісних фільмів українського виробництва патріотичного спрямування.


Ключові слова


конфлікт; мистецтво; кіно; художнє кіно; патріотичне кіно; українське суспільство

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Averianova N.M. (2017). Gibrydna vijna: rosijs`ko-ukrayins`ke protystoyannya [Hybrid warfare: Russian-Ukrainian confrontation]. Naukovyj zhurnal «Molodyj vchenyj». №3(43). 30–34. (in Ukrainian).

Averianova N.M. (2019). Osoblyvosti zbrojnogo konfliktu v Ukrayini [Features of the armed conflict in Ukraine]. Ukrayinoznavchyj al`manax. Vypusk 25. 8–13. (in Ukrainian).

Averianova N.M. (2017). Xudozhnye kino yak systemnyj zasib vplyvu na proces konsolidaciyi ukrayinstva [Feature film as a systemic means of influencing the process of consolidation of Ukrainians]. Zbior artykulow naukowych «Rozwoj i praktyka» (Zakopane, 29.12.2017). Warszawa. 62–64. (in Ukrainian).

Averianova N.M., Voropayeva T.S. (2019). Mizhderzhavnyj zbrojnyj konflikt na terenax Ukrayiny: neokolonial`nyj vymir [Inter-state armed conflict on the territory of Ukraine: the neo-colonial dimension]. Gileya: naukovyj visnyk, Vyp. 145(№ 6), Ch. 2. 7–11. (in Ukrainian).

Bulatov M.O. (2009). Filosofs`kyj slovnyk [Philosophical Dictionary]. K.: Stylos. 575 p. (in Ukrainian).

Byudzhet Ministerstva kul`tury ta informacijnoyi polityky na 2020 rik zatverdzheno v rozmiri 8,16 mlrd. grn [The budget of the Ministry of Culture and Information Policy for 2020 has been approved in the amount of UAH 8.16 billion]. (2020). Uryadovyj portal. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/byudzhetministerstva-kulturi-ta-informacijnoyi-politiki-na-2020-rikzatverdzheno-v-rozmiri-816-mlrd-grn (in Ukrainian).

Voropayeva T.S. (2018). Konfliktyzacijni ta dekonfliktyzacijni procesy v Ukrayini: social`no-filosofs`ki aspekty [Conflictization and deconflictization processes in Ukraine: social-philosophical aspects]. Nauchnyi vzgliad v budushch. Vyp. 10. T. 2. 49–56. (in Ukrainian).

Zavyalova O. (2017). Eksperty nashli v «Krasavicze i chudovishhe» «evolyucziyu geya» i «formy razgula» [Experts have found in «Beauty and the Beast» “gay evolution” and “forms of binge”]. Life (17.03.2017). URL: https://life.ru/p/985589 (in Russian).

Zvit za rezul`tatamy diyal`nosti Derzhavnogo agentstva Ukrayiny z pytan` kino za 2019 r. [Report on the results of the State Agency of Ukraine for Cinema for 2019]. (2019). Derzhavne agentstvo Ukrayiny z pytan` kino. URL: http://dergkino.gov.ua/ua/text/reports-statecinema.html (in Ukrainian).

Lytvynenko O. (2020). Postradyans`kyj period v ukrayins`ko-rosijs`kyx vidnosynax pozadu. Shho dali? [Post-Soviet period in Ukrainian-Russian relations behind. What's next?]. Nacional`na bezpeka i oborona. №1-2(181-182). 130–132. (in Ukrainian).

Pidtrymka nacional`nogo kinematografa: yevropejs`kyj dosvid [Supporting national cinema: the European experience]. (2014). Nacional`nyj instytut strategichnyx doslidzhen`. URL : http://www.niss.gov.ua/articles/1432/ (in Ukrainian).

Pochepczov G. (2019). Komiksy i teleserialy kak instrukczii po massovomu povedeniyu [Comics and TV series as instructions for mass behavior]. Media Sapiens. URL: https://ms.detector/mediaanalitika/post/23665/2019-10-20-komiksy-i-teleserialy-kak-instruktsiipo-massovomu-povedeniyu/ (in Russian).

Strebkova Yu. (2017). Rozdumy pro svoyix, chuzhyx ta inakshyx [Reflections on their own, others and others]. Genderna paradygma osvitnogo prostoru. № 5. 34–44. (in Ukrainian).

Fisenko T.V. (2020). Kinematograf u formuvanni gromads`koyi dumky [Cinema in the formation of public opinion]. Obriyi drukarstva. №1(8). 205–223. (in Ukrainian).

Bisky L.,Wiedemann D. (1985). Der Spielfilm. Rezeption und Wirkung. Berlin: Kunst und Gesellschaft. (in German).

Wong Curtis (2017). Alabama Theater Won't Show «Beauty And The Beast» Because Of Gay Subplot. The Huffington Post (03 March 2017). URL: https://www.huffpost.com/entry/beauty-and-the-beastalabama-theater_n_58b9a6f7e4b05cf0f400427b (in English).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.