ХУДОЖНЄ КІНО ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ДЕКОНФЛІКТИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI: https://doi.org/10.17721/2520-2626/2020.27.1
Анотація
Авторка статті показує, що конфлікти привертають до себе увагу представників різноманітних галузей знання (філософії, соціології, конфліктології, психології, історії, політології, правознавства, військової науки, культурології, мистецтва, етнології, педагогіки тощо), зокрема, з метою розробки оптимальних способів їх вирішення на тих чи інших рівнях розгортання конфліктного протистояння різних сторін. Підкреслює, що конфлікт потрібно розглядати як один з видів соціальної взаємодії, учасниками якої можуть бути окремі індивіди, людські угруповання, організації, установи, суспільства, країни, держави тощо. Явища конфліктів, починаючи з давніх часів і до сьогодення, в різних художньо-образних формах відображають дійсність певної епохи та особливості історичного часу. Художнє осмислення явищ конфліктів доповнює, посилює та полегшує науковий аналіз проблем виникнення конфліктів і динаміки їхнього перебігу. Аналізує причини того, що, оскільки кіно є одним з найпопулярніших видів мистецтва сучасності, об'єднуючим творчість і виробництво, то саме кіно можна активно задіяти у процеси деконфліктизації українського суспільства. Вказує на специфіку художнього кіно: воно впливає на глибинні пласти психіки, торкається всіх струн душі людини та водночас відображає актуальні проблеми сучасності; змушує глядача ідентифікувати себе з героями фільму і активно включати їхні ідеали, принципи, спосіб поведінки і мислення у своє реальне життя.
Робить висновок, що кіно, зважаючи на його тематику і сюжет, відіграє значну роль у формуванні як агресивної, так і миролюбної поведінки людей, тобто воно може сприяти або підвищенню рівня конфліктних ситуацій у соціумі, або їхній нівеляції. Доводить, що для зниження рівня конфліктності у соціумі варто зменшити кількість фільмів, що містять відверті покази насильства, криваві сцени та масштабні плани терору; необхідно збільшувати кількість якісних фільмів українського виробництва патріотичного спрямування.
Ключові слова
Повний текст:
>PDFПосилання
Averianova N.M. (2017). Gibrydna vijna: rosijs`ko-ukrayins`ke protystoyannya [Hybrid warfare: Russian-Ukrainian confrontation]. Naukovyj zhurnal «Molodyj vchenyj». №3(43). 30–34. (in Ukrainian).
Averianova N.M. (2019). Osoblyvosti zbrojnogo konfliktu v Ukrayini [Features of the armed conflict in Ukraine]. Ukrayinoznavchyj al`manax. Vypusk 25. 8–13. (in Ukrainian).
Averianova N.M. (2017). Xudozhnye kino yak systemnyj zasib vplyvu na proces konsolidaciyi ukrayinstva [Feature film as a systemic means of influencing the process of consolidation of Ukrainians]. Zbior artykulow naukowych «Rozwoj i praktyka» (Zakopane, 29.12.2017). Warszawa. 62–64. (in Ukrainian).
Averianova N.M., Voropayeva T.S. (2019). Mizhderzhavnyj zbrojnyj konflikt na terenax Ukrayiny: neokolonial`nyj vymir [Inter-state armed conflict on the territory of Ukraine: the neo-colonial dimension]. Gileya: naukovyj visnyk, Vyp. 145(№ 6), Ch. 2. 7–11. (in Ukrainian).
Bulatov M.O. (2009). Filosofs`kyj slovnyk [Philosophical Dictionary]. K.: Stylos. 575 p. (in Ukrainian).
Byudzhet Ministerstva kul`tury ta informacijnoyi polityky na 2020 rik zatverdzheno v rozmiri 8,16 mlrd. grn [The budget of the Ministry of Culture and Information Policy for 2020 has been approved in the amount of UAH 8.16 billion]. (2020). Uryadovyj portal. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/byudzhetministerstva-kulturi-ta-informacijnoyi-politiki-na-2020-rikzatverdzheno-v-rozmiri-816-mlrd-grn (in Ukrainian).
Voropayeva T.S. (2018). Konfliktyzacijni ta dekonfliktyzacijni procesy v Ukrayini: social`no-filosofs`ki aspekty [Conflictization and deconflictization processes in Ukraine: social-philosophical aspects]. Nauchnyi vzgliad v budushch. Vyp. 10. T. 2. 49–56. (in Ukrainian).
Zavyalova O. (2017). Eksperty nashli v «Krasavicze i chudovishhe» «evolyucziyu geya» i «formy razgula» [Experts have found in «Beauty and the Beast» “gay evolution” and “forms of binge”]. Life (17.03.2017). URL: https://life.ru/p/985589 (in Russian).
Zvit za rezul`tatamy diyal`nosti Derzhavnogo agentstva Ukrayiny z pytan` kino za 2019 r. [Report on the results of the State Agency of Ukraine for Cinema for 2019]. (2019). Derzhavne agentstvo Ukrayiny z pytan` kino. URL: http://dergkino.gov.ua/ua/text/reports-statecinema.html (in Ukrainian).
Lytvynenko O. (2020). Postradyans`kyj period v ukrayins`ko-rosijs`kyx vidnosynax pozadu. Shho dali? [Post-Soviet period in Ukrainian-Russian relations behind. What's next?]. Nacional`na bezpeka i oborona. №1-2(181-182). 130–132. (in Ukrainian).
Pidtrymka nacional`nogo kinematografa: yevropejs`kyj dosvid [Supporting national cinema: the European experience]. (2014). Nacional`nyj instytut strategichnyx doslidzhen`. URL : http://www.niss.gov.ua/articles/1432/ (in Ukrainian).
Pochepczov G. (2019). Komiksy i teleserialy kak instrukczii po massovomu povedeniyu [Comics and TV series as instructions for mass behavior]. Media Sapiens. URL: https://ms.detector/mediaanalitika/post/23665/2019-10-20-komiksy-i-teleserialy-kak-instruktsiipo-massovomu-povedeniyu/ (in Russian).
Strebkova Yu. (2017). Rozdumy pro svoyix, chuzhyx ta inakshyx [Reflections on their own, others and others]. Genderna paradygma osvitnogo prostoru. № 5. 34–44. (in Ukrainian).
Fisenko T.V. (2020). Kinematograf u formuvanni gromads`koyi dumky [Cinema in the formation of public opinion]. Obriyi drukarstva. №1(8). 205–223. (in Ukrainian).
Bisky L.,Wiedemann D. (1985). Der Spielfilm. Rezeption und Wirkung. Berlin: Kunst und Gesellschaft. (in German).
Wong Curtis (2017). Alabama Theater Won't Show «Beauty And The Beast» Because Of Gay Subplot. The Huffington Post (03 March 2017). URL: https://www.huffpost.com/entry/beauty-and-the-beastalabama-theater_n_58b9a6f7e4b05cf0f400427b (in English).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.