РЕГІОНАЛЬНІ ПРАКТИКИ ТА МЕХАНІЗМИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН В УМОВАХ ВІЙНИ: ПРОЄКТНИЙ ДОСВІД


DOI: https://doi.org/10.17721/2520-2626/2022.30.12

Zemfira KONDUR, Lyudmila AFANASIEVA, Iryna BUKRIEIEVA, Natalia HLEBOVA, Lyudmila GLYNS'KA, Natalia FALKO

Анотація


Стаття присвячена аналізу дієвих механізмів та позитивного досвіду МДПУ імені Богдана Хмельницького щодо формування соціальних компетентностей та розвитку softskills, щодемонструє продуктивність освітнього, наукового і культурного супроводу соціальних процесів у регіональних контекстах, які позначаються на інтеграції учасників освітнього процесу, викладачів і здобувачів щодо розвитку громадського руху з вирішення труднощів й основних проблем етнічних спільнот в умовах тимчасової окупації та війни.Участь університету в реалізації таких міжнародних проєктів РЄ «Інтеркультурні міста» з залученням журналістів, представників національно-культурних спільнот «Впровадження та залучення культурного різноманіття на міжнародному рівні» (2020 р., Мелітополь, Балларат, Австралія), «Боротьба з чутками» (2021 рік) задля запобігання страхів, дискримінації, а також виховання відчуття поваги, взаєморозуміння, відповідальності за власні дії, сприяють успішному управлінню культурним різноманіттям та розширюють коло міжнародних зв‟язків. Стверджується, що врамках реалізації актуального Проєкту Ради Європи «Посилення захисту національних меншин, включаючи ромів та мови меншин в Україні» під керівництвом Земфіри Кондур науково-педагогічна спільнота університету докладає максимум зусиль задля розширення дієвих каналів взаємодопомоги для представників етнічних спільнот, внутрішньо переміщених осіб чи вимушених мігрантів шляхом реалізації низки ініціатив щодо соціальної, інформаційної, правової, психологічної, гуманітарної підтримки, спрямованих на посилення діалогу, підвищення рівня згуртованості та міжкультурної взаємодії в умовах російської агресії й тимчасової окупації.

Ключові слова


війна;освітня діяльність; SoftSkills; соціальні компетентності; проєкти; інтеркультурне місто; етнічні спільноти; національні меншини

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


BekhI.D. Kompetentnisnyy pidkhid u suchasniy osviti [Competency approach in modern education]. URL: http://ipv.org.ua/component/content/article/8-beh/56-2012-09-04-22-32-01.html. (in Ukrainian).

BorbychN.V. (2011). Sotsialʹna kompetentnistʹ yak skladova chastyna kompetentnisnoho pidkhodu [Social competence as a component of the competence approach]. Pedahohichnyyposhuk. P. 11–13.(in Ukrainian).

Hlebova N.I. Sotsialʹna kompetentnistʹ fakhivtsiv vodnoho transportu: sotsiolohichne doslidzhennya [Social competence of water transport specialists: a sociological study]. Melitopolʹ : FOP Odnoroh T.V., 2018. 391 s.(in Ukrainian).

Grabovs‘ka I.(2018).Aktual`nist` doslidzhennya konsolidacijny`x procesiv ukrayinstva doby` postkolonializmu [The relevance of the study of the consolidation processes of Ukrainians in the postcolonial era].Konsolidaciya ukrayinstva v postkolonial`nu dobu: monografiya / za red. M. Obushnogo In: M. Obushny`j, ed., R. 1.1. Kyiv: Milenium, pp. 15–38. (in Ukrainian).

Luhovyy V.I. Yevropeysʹka kontseptsiya kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchiy shkoli ta problemi realizatsiyi v Ukrayini [The European concept of the competence approach in higher education and the problems of its implementation in Ukraine].Visnyk APN Ukrayiny. Pedahohika i psykholohiya. 2009.№2 (63). S. 13-25. (in Ukrainian).

Luhovyy V.I., Slyusarenko O.M., Talanova ZH.V. Klyuchovi ponyattya suchasnoyi pedahohiky: navchalʹnyy rezulʹtat, kompetentnistʹ, kvalifikatsiya [Keyconceptsofmodernpedagogy: educationalresult, competence, qualification]. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukrayini. K.: NAPN Ukrayiny, 2012. T.1. Zahalʹna pedahohika ta filosofiya osvity. S. 23-38. (in Ukrainian).

Pavlyk N.P. Kompetentnistʹ yak katehoriya teoriyi vykhovannya [Competence as a category of education theory]. Pednauky. K., 2008. (in Ukrainian).

Ruchka A.O. Kompetentnistʹ yak resurs zhyttyevoyi aktyvnosti [Competence as a resource of vital activity]. Ukrayinsʹke suspilʹstvo: monitorynh sotsialʹnykh zmin. K.: Instytutsot siolohiyi NAN Ukrayiny, 2017. S. 264–274.(in Ukrainian).

Kanning U.P. Soziale Kompetenz. Definition, Strukturen und Prozesse. Zeitschrift fur Psychologie.2002. 210 (4). S. 154-163. (in German).

Stoof A., Martens R.L., van Merrienboer J. What is competence? Constructivistapproach as a way out of the confusion. Open university of the netherlands. 2004.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.