ЧИННИКИ КОНФЛІКТИЗАЦІЇ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
DOI: https://doi.org/10.17721/2520-2626/2019.24.23
Анотація
У статті авторами ставляться питання про розвиток освітянської етики, що ґрунтується, з одного боку, на реаліях українських ЗВО і переходу на європейські освітні традиції зокрема, та, з іншого, – на зануренні разом з усім людством у безмежний інформаційний простір Інтернету. Класична категорія етики – честь – потребує нового окреслення в ХХІ столітті. Варто констатувати наявність нової соціальної дійсності для якої характерними є надшвидкий темп життя, подій, змін, що веде до зросту невизначеності та незахищеності особистості перед реальністю, до відмови людини від досягнення перспективи заради тимчасових, швидких результатів. Миттєвий обмін інформацією та залучення до неї найвіддаленіших частин планети призводить до безконтрольного потоку інформації в людську свідомість, яка може її деформувати, зумовлювати некритичне сприйняття реальності, формувати залежність від отримання інформації. Один з негативних проявів безконтрольного вживання інформації – порушення збалансованості між суспільним і особистісним, плагіат.
Зміни у соціумі в умовах тотального інформаційного потоку потребують окреслення нової етики дискурсу, в основі якої досягнення консенсусу між усіма людьми, усвідомлення змін, робота над найбільш проблемними моментами в системі людина/соціум, чітке окреслення правил роботи з інформацією та плагіату. Сучасна освіта змушена чітко реагувати на ці цивілізаційні виклики і запобігати нівелюванню особистої творчості та праці. Разом з соціологією, філософією, українознавством педагогіка має долучитися до визначення міри відповідальності кожної людини за ті процеси, що відбуваються у суспільстві, до розвитку громадянського суспільства та зменшення конфліктизації у суспільстві.
Ключові слова
Повний текст:
>PDFПосилання
Tolochko P.P., Kozak D.N., Krizhitsky S.D. (1994). Davnia istoriia Ukrainy [Ancient history of Ukraine]. Kyiv: Lybid. Kn. 1 (in Ukrainian).
Zinchenko V.V. (2018). Ekzystentsiinodialohichna model filosofii osvity: osvitno-vykhovna ta sotsialno-dukhovna komunikatsiia u konteksti suspilnoho rozvytku [Existential-dialogical model of educational philosophy: educational and social-spiritual communication in the context of social development]. Filosofiia osvity. Philosophy of Education. № 1(22). Pp.115–133 (in Ukrainian).
Krypiakevich I. (1994). Istoriia ukrainskoi kultury. [History of Ukrainian culture ]. Kyiv: Lybid (in Ukrainian).
Kastels M. (2006). Informatsiine suspilstvo ta derzhava dobrobutu. Finska model [Information society and welfare state. Finnish model]. Kyiv: Vakler. (in Ukrainian).
Malakhov V.A. (1996). Etyka: Kurs lektsi [Ethics: Course of lectures]. Kyiv: Lybid. (in Ukrainian).
Masuda Y. (1996). Hipoteza pro henezys Homointelligens [The hypothesis of the genesis of Homointelligens]. Suchasna zarubizhna sotsialna filosofiia: Khrestomatiia. Kyiv: Lybid. Pp. 351–360. (in Ukrainian).
Gomilko O. (2005). Poklykannia universytetu : Zb. nauk. prats [The calling of the university]. Kyiv: Veselka (in Ukrainian).
Saratsyn Tilo (2016). Nimechchyna sama sebe ruinuie [Germany is destroying itself ]. Kyiv: Tempora (in Ukrainian).
Skovoroda H.S. (1972). Baiky kharkivski. Aforyzmy [Fables are Kharkov. Aphorisms]. Kharkiv: Prapor (in Ukrainian).
Schmidt E., Cohen J. (2015). Novyi tsyfrovyi svit [The new digital world]. Lviv: Litopys (in Ukrainian).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.